پنج گام برای مدیریت یک کارمند ناراضی
✔️ کارمندان ناراضی همان کسانی هستند که کارآفرینها ناگزیرند (بدون آنکه خود مایل باشند) با آنها سر و کار داشته باشند.
مشکل اصلی شما در ارتباط با کارمندان ناراضی این است که آنها میتوانند یک خطرپذیری یا ریسک بزرگ را به مجموعه شرکت شما وارد کنند.
?1. حرفهای عمل کنید ، صرف نظر از اینکه کارمندان ناراضی چطور رفتار میکنند.
?2. اجازه ندهید که مساله ای بالا بگیرد و جدی شود. وقتی برای اولین بار متوجه میشوید که چنین مشکلی وجود دارد، یعنی وقت آن رسیده که به آن بپردازید.
?3. این مساله را خصوصی نگه دارید. به جای مواجهه با یک کارمند ناخرسند در مقابل دیدگان همه کارمندان، ترتیبی بدهید که این رویارویی بسیار خصوصیتر اتفاق بیفتد، مثلا در یک اتاق کنفرانس یا در یک دفترِ خصوصی.
?4. همه چیز را مستند کنید. امروزه، گاهی دادخواهی برای کممایهترین دلایل و پیش پا افتادهترین مسائل اتفاق میافتد.
?5. به آنها قدرت و اختیار عمل ندهید. وقتی کارمندان ناراضی شما از انجام امور به نحوی شایسته و معمول قصور ورزند، یا کاری کنند که شرکت دچار اُفت سرعت شود.
♻️ اگر احساس میکنید که شاید کارمندی وجود داشته باشد که بتواند معضل جاری را تا حد یک مشکل خطرناک و حلنشدنی بالا ببرد، در انتخاب یک دستیار یا مشاور تردیدنکنید.
✳️ در هر حال ممکن است این اتفاق برای شما هم بیفتد و مدیریت درست شما میتواند به شما کمک کند از موقعیتهایی که بالقوه خطرناک و فراگیر هستند اجتناب کنید. بنابراین هیچ کسی نمیخواهد سر و کارش با کارمندان ناراضی باشد، اما دیر یا زود با این بخش از کار نیز مواجه میشوید. پس بهتر است همواره آماده یک رویارویی مناسب و درخور باشید.